20 Ocak 2015 Salı

LC WAIKIKI-Reklam Filmi

Blogumun gidişatını reklamları, projeleri veya afişleri yorumlamak yönünde belirledim. Ve ilk reklam filmim olan LC WAIKIKI, herkesin dilinde duyduğum mutlu yüzler reklam şarkısıyla başlıyorum. Buyurun önce reklam filmimizi izleyelim :)






Öncelikle, biraz geçmişe dönüp tarihçesine bakalım. LC Waikiki Fransız tasarımcı George Amoual ve ortağı tarafından 1985 yılında Fransa’da kurulmuş. 1988 yılında artan üretim ihtiyacını karşılamak için Türk şirketi Taha Tekstil ile çalışmaya başlamış. 1997 yılında grup, kendi markasını oluşturmak için araştırma çalışmaları yaparken, Fransız LC Waikiki firmasını satın almaya karar vermiş. Bizde 1998 yılında gelmiştik. O zamanlar logosu farklıydı. Hiç kimsenin dikkatini çekmiyordu. Zaten bildiğim kadarıyla o zamanlarda çocuk giyim olarak başladı. Daha sonra bir ilgi gördü ki sormayın. Bir çok alanda çalışmaya başladı. Genç yaşlı, kadın-doğum vb. Şuan için çok fazla yerde şubesi bulunmakta. Uygun fiyatlarıyla da birçok müşteri çeken bu marka son reklamıyla dillerden düşmüyor. Aslında bakıldığında çok saçma ama bir o kadar da marka ismine uygun bir şarkı olmuş. Düşünsenize, dışarı da hayat bana vay kiki vay vay deniliyor sizin aklınıza ilk LC geliyor. Başka bir markayla kafamda eşleştiremiyorum. Ve şöyle bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. Literatüre girdi sanırım bu şarkının sözleri. Geçen kuzenimle konuşuyorum, sınavlarım bitti diyorum. Bana verdiği cevap "ohh valla abla. hayat sana vay kiki vay vay" . Şok oldum :) o ne demek diye sorduğumda, hani bitmiş ya sınavların hayat sana güzel demek istedim diye açıklama yaptı.Bunu sadece kuzenimden değil birkaç kişiden daha duydum. Ve eminim ki, ilerleyen yıllarda LC yine bu cümleyle bu tonda söylenen şarkıyla anılacak. Ancak dikkatimi çeken bir şey var. Bende LC den alışveriş yaparım sık sık. Bu şarkının bu kadar çok sevilmesi ve ağıza yerleşmesinden sonra, neden mağazalarında çalmıyor acaba? Belirli aralıklarla bu şarkıyı mağazalarda çalmaları o monoton şarkılardan sonra müşterilere bir hareket bir canlılık katması açısından çok önemli mesela. Hemen bir kıyaslamaya kalktığımızda, Defacto'nun yakın zamanda çıkardığı reklam filmiyle "Defacto, en rahat o!" cümlesinin yer aldığı şarkı sürekli mağazalarda çalıyor. LC bunu niye yapmıyor orası bilinmez. Lakin bu şarkı nasıl ve hangi kafayla çıktığının merakını uzun zamandır yaşamaktayım. Şimdilik benden bu kadar. Hayat size vay kiki vay vay :) Sağlıcakla kalıın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder