28 Ocak 2015 Çarşamba

P&G "#likeagirl" kampanyası

Herkese Merhaba :)

Geçen sene çok ses getirmiş bir kampanyadan ve onun Türkiye ayağından bahsedicem. "Always" markasının yeni kampanyası P&G'nin geçtiğimiz sene yaptığı "thank you mum" kampanyası gibi yine tüyleri diken diken eden bir iç görüden yola çıkılmış. Kız gibi söylemini negatif bir algıdan pozitif bir algıya çevirme yönünde başarılı bir içgörü kullanılmış.  Hemen videomuzu izleyelim :)



Çektikleri video'da, yetişkinlerden kız gibi koşmaları, kız gibi dövüşmeleri isteniyor. Yetişkinlerin hemen hemen hepsi, kız gibi deyimini alaycı bir tavır olarak algılıyor ve tüm hareketlerini bu doğrultuda gerçekleştiriyor. Her ne kadar kadın-erkek eşitliğini savunsakta bazı şeyler bilinçaltımıza işlemiş demek ki(kız gibi davranmak, bir aşağılama olmuş).Sonrasında aynı şey çocuklardan isteniyor. Çocuklar ise, yetişkinlerin tam tersine tüm hareketleri müthiş bir özgüvenle yerine getiriyorlar. Artık büyük markalar işin sosyal sorumluluk ayağına da el atmaya başladılar. Bu kampanyaya baktığımızda ürün adına tek bir kare yok, bilgi, ürün tanıtımı veya faydasından dolayı tercih etme sebebi gibi şeyler yok. Sadece markanın kendini bu duygudan müzdarip kadınlara "sizi anlıyorum, yanınızdayım" mesajı var. Ve bu kampanyanın ses getirmesinden sonra P&G Türkiye ayağında #kızgibi kampanyasıyla Nil Karaibrahimgil'in yazıp bestelediği yepyeni şarkısıyla taçlandırdı. Öncelikle kampanyanın Türkiye ayağında ki şarkıyı dinleyelim :)




Şimdi ise, #KızGibi yap diyerek, etkileşim sağlamaya yönelik sosyal medya hesaplarından birçok paylaşımda bulunuyorlar. Bende yakından takip ediyorum. Bakalım kampanyanın Türkiye ayağı ne kadar başarılı olacak. Hep birlikte göreceğiz. Sağlıcakla kalıın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder